מיומנויות ניהול טומנות בחובן משתנים רבים, אשר רצוי שמנהלים יכירו ויבינו לעומק. החלוקה המסורתית למיומנויות ניהול הכרחיות היא לשלוש: מיומנות טכנית, חברתית ורעיונית.

מיומנויות ניהול טכניות

התחום הטכני של הניהול מתקשר לידע מקצועי או מומחיות מסוימת והיכולת ליישם אותה. בעוד שמנהל מוצר אינו חייב לדעת בדיוק איך לייצר אותו, הוא חייב להבין את מכלול הפעולות הנדרשות לשם כך ואת התהליך מתחילתו ועד סופו. קביעת תפקידי המנהל נעשית על ידי הגדרת היכולות הדרושות למען השגת מטרות בהצלחה, שכן זו השורה התחתונה בסופו של דבר.

מיומנות טכנית מתקשרת גם להבנה של מטרות העסק המיידיות והעתידיות. על מנת להביא לתפקוד יעיל של כל המחלקות, על המנהל ליצור מערכת יעדים ברורה ולוודא כי הצוות כולו מודע ועומד בהן.

מיומנויות חברתיות

סוציאליזציה במסגרת העבודה היא הרבה מעבר לשתיית קפה עם העובדים או מסיבות בחגים. מיומנות חברתית היא היכולת לעבוד באופן אפקטיבי עם אחרים, לדעת להניע ולתמרץ עובדים ולעודד עבודת צוות ושיתופי פעולה פוריים. שתי היכולות החשובות ביותר בהקשר זה, הן היכולת להקשיב ולהביע אמפתיה וכן היכולת ליישב קונפליקטים הצצים במסגרת העבודה. מילת המפתח היא תקשורת דו כיוונית – היכולת להקשיב ולדבר באופן שישמעו אותך.

מיומנות רעיונית ויצירתית

מנהלים נדרשים להתמודד עם סיטואציות מורכבות כמעט מידי יום ולקבל החלטות באופן מהיר ויעיל. עליהם להיות זריזי החלטה ועם זאת לשקול את כל ההיבטים האפשריים על מנת לקבל בחירה מושכלת ונכונה. כמו כן, עליהם לאתר בעיות מבעוד מועד ולערב את אנשי המקצוע המתאימים.

בנוסף, על המנהל לעיתים קרובות לבצע משא ומתן עם חברות אחרות, ספקים, לקוחות וכולי… ויכולות אלו הן חלק חשוב מתחום זה של מיומנויות.

לסיכום, מיומנויות ניהול ראויות בכל אחד מהתחומים שלעיל הן הכרחיות למנהלים באשר הם. בדואליה ייעוץ ארגוני, אנו מקיימים סדנאות ניהול כמו גם פגישות אישיות אחד על אחד, על מנת להכשיר מנהלים ולהביא לתפקוד וביצועים מקסימאליים. ביחד נלמד למקסם את היכולות ואת הביצועים ולבסס סביבת עבודה פורה ויעילה.